geplande route

Chicago - terug naar O'Hara Airport

maandag 30 maart 2015

We kunnen tot 12 uur gebruik maken van onze kamer in het Wyndham Grand, dus we slapen lekker uit en gaan dan op ons gemak de (digitale-) krant zitten lezen voor we gaan douchen. Als we de koffers hebben ingepakt vertrekken we om half twaalf. We lopen richting Blue Line ongeveer 700 m van het hotel, maar komen daarbij weer langs ‘onze’ Starbucks en kunnen de verleiding niet weerstaan daar nog even binnen te gaan voor een laatste beker Dark Roasted koffie in Chicago, de koffie in het hotel is immers het typisch Amerikaans bakkie slootwater.
Onder het perron van de subway
Op de hoek van Clark street en Lake street aangekomen zien we boven ons het perron van de Orange, Pink, Brown en Purple Lines. We weten dat de Blue Line onder ons doorloopt maar we kunnen de ingang niet vinden. Na een paar rondjes lopen toch maar eens gevraagd en dan blijkt dat de ingang ergens binnen in één van de gebouwen zit, tja we kunnen ook niet alles weten. Gelukkig hebben ze een lift naar beneden, zodat we niet net als bij aankomst onze koffers de trap af moeten tillen.
De hele rit met de Blue Line duurt 50 minuten, we hebben onze 7 dagen OV pas denk ik wel dubbel en dwars terug verdient. Aangekomen op het O’Hara Airport is het inmiddels lunchtijd dus we genieten nog één keer van een echte Chicago style hotdog voor we opzoek gaan naar het shuttle busje die ons naar het Quality Inn hotel zal brengen. Er is zojuist weer een vliegtuig uit Nederland geland en met ons stappen er nog 8 mensen in op weg naar hetzelfde hotel en vol verhalen over de campertocht die ze morgen gaan beginnen. Die zullen we morgen wel weer tegenkomen in de bus naar de Coachmen Camper fabriek.
Quality Inn O'Hara
We hebben vanochtend al gebeld met de camperverhuurder RoadBear zoals afgesproken en kregen te horen dat we om 06:00 uur gehaald zullen worden, dan zullen we het ontbijt missen van het hotel, want de ontbijtzaal gaat pas later open. We zetten de koffers daarom maar op de kamer en gaan op zoek naar een winkel om een ontbijtje te kopen. Dit hotel zit aan de rand van het vliegveld en we zien niets in de buurt wat ook maar enigszins op de bewoonde wereld lijkt, we zien alleen maar bedrijfsgebouwen en snelwegen om ons heen. Volgens de receptioniste zit er een kleine minimarkt op 10 minuten lopen hier vandaan, dus wandelschoenen aan en gaan.
Na vier minuten lopen hebben we de minimarkt al gevonden aan de andere kant van het viaduct. Lopen wij nou zo snel of die receptioniste zo langzaam? Verder is er echt niets in de buurt te vinden dus vermaken we ons op de kamer met een spelletje tot het tijd is voor het diner. Immers in ons hotel is een restaurant gevestigd, dus we take the easy way!
Het restaurant serveert verrassend lekkere pizza’s, maar hoe goed we ons best ook doen, het lukt ons niet om ons bord leeg te eten. Na het eten werken we de blog bij en gaan vroeg naar bed, voor je het weet is het vijf uur en gaat de wekker.

Hotel: Quality Inn O’hara Airport

1. Jullie hoeven geen heimwee te hebben ivm de kou in Chicago. Het is hier al niet veel beter: momenteel sneeuwt het hier (Enschede) zelfs. En dan morgen The Passion in de sneeuw? Dat wordt een aparte ervaring.
    Chicago lijkt me erg boeiend, zeker na het lezen van jullie historische bespiegelingen.