geplande route

Camper ophalen bij Couchman Factory

dinsdag 31 maart 2015

Als we om 6 uur in de lobby komen, zitten er al meerdere mensen te wachten op de bus van RoadBear, na een paar minuten komt er een grote touringcar voorrijden die al grotendeels vol zit. Na nog een paar stops bij andere hotels zit de bus vol en rijden we naar Middlebury in Indiana waar de Couchman Camper Factory staat. Het is een rit van 3,5 uur maar omdat we een tijdsgrens passeren is het al 10:30 uur als we daar aankomen. Nadat iedereen zijn rijbewijs, creditcard en campervouchers heeft ingeleverd mogen we even koffie drinken. De helft van het gezelschap is Nederlands en de andere helft is Duits, de Duitsers krijgen een presentatie in hun eigen taal, de Nederlanders moeten eerst naar buiten voor een uitgebreide uitleg van de camper zelf. Alle klepjes en aansluitingen aan binnen- en buitenkant worden uitgebreid behandeld, zelfs de motorklep gaat open voor instructies over oliepeil e.d. Daarna krijgt ieder koppel zijn camper toegewezen. We moeten de buitenkant controleren op beschadigingen, ter motivatie: elke beschadiging die we nu niet melden komt bij het inleveren op onze rekening. Als iedereen zijn schade/overname formulier heeft ingevuld moeten ook de Nederlanders naar de presentatie, welke voor ons in het Engels gegeven wordt. Uiteindelijk mogen we de laatste handtekeningen zetten, krijgen we onze creditcard en rijbewijzen terug en krijgen we de sleutels van onze camper.
Wij hebben de langste camper gekregen van de RoadBear serie, 30 ft lang met twee slide outs in de woonkamer en slaapkamer. 30 ft is een ongeveer 10 meter lange camper, geschikt voor max 8 personen. Hebben we met z’n tweeën voldoende ruimte. We leggen de koffers naast het bed en rijden gelijk weg, het is inmiddels al 13:00 uur en we willen nog een eind richting Nashville rijden en we hebben nog wat boodschappen nodig. Na een uurtje zijn we in Plymouth, daar is een grote Walmarkt waar we de eerst inkopen gaan doen, thuis hebben we al een boodschappenlijst gemaakt voor de eerste aankopen. De eerste keer hebben we echt alles nodig, niet alleen eten maar ook een barbecue, kooltjes en een koekenpan bijvoorbeeld. Ook een aantal goedkope plastic mandjes zijn handig omdat alles anders door de kastjes rolt.
Al die boodschappen nemen ruim twee uur in beslag, we stoppen het maar snel weg in een paar kastje en eten gelijk een boterham zodat we verder kunnen rijden. We willen nog een uurtje doorrijden en dan een camping zoeken, maar alle campings die we kunnen vinden op de app en in het grote in de camper aanwezige Good Sam RV boek,  gaan pas na 1 april open. De eerste camping die we proberen en open zou moeten zijn blijkt toch gesloten, gelukkig hebben we bij de tweede camping waar we aankomen meer geluk, ondanks dat ook deze officieel pas morgen open gaat krijgen we toch een staanplaats. Het wordt vannacht ongeveer 1˚C, dus mogen we de watertank gaan vullen. Als deze vol is  rijden we naar de toegewezen plaats en staan dan tussen andere RoadBear campers in van reizigers die we vanochtend ook zijn tegen gekomen bij de Couchman Factory.
Inmiddels is het al 7 uur en hebben we nog niets uitgepakt. Eerst maar de bedden opmaken en dan de boodschappen opruimen zodat we ruimte hebben om de koffers uit te pakken. Na drie uur zijn we tevreden en heeft alles een plekje gevonden, we hebben zelfs nog kastruimte over, het is een camper voor 8 personen waar wij met z’n tweeën in gaan wonen. Als we klaar zijn hebben we helemaal geen honger meer dus we slaan de maaltijd over en nemen een biertje en een wijntje, nog even het verslag maken en dan kunnen we naar bed. De kop is er af we hebben de eerste honderd miles erop zitten, morgen gaan we kilometers maken.

Vandaag gereden: 115 miles (185 km)
Campground: Honey Bear Hollow Family Campground – Peru  Indiana

1. Had ik het niet gezegd, de grootste camper voor jullie!! Nou Nicole, Mona, Robin en Marjan je leest het plaats zat in de camper, ik zou zeggen eerste beste vlucht naar Arkansa en instappen .... :)