geplande route

Camper weer inleveren

dinsdag 5 mei 2015

Zo vroeg zijn we de hele vakantie nog niet opgestaan, zelfs de eekhoorntjes zijn nog niet wakker. We hebben allebei onrustig geslapen, zeker vanwege de teleurstelling dat de vakantie voorbij is of zou het de opwinding zijn dat we naar huis gaan? We ontbijten nog een laatste keer, douchen nog een laatste keer en pakken dan de laatste spullen in. Nog een allerlaatste kop  koffie en dan is het toch echt tijd om te gaan.
Plots zien we de roodstaart havik aan de overkant van de weg druk doende met een prooi, als we goed kijken heeft hij een heuse slang te pakken. We wisten niet eens dat deze zo dicht om onze camper rond kruipen. De slang wordt volledig uit elkaar getrokken en verorberd, het laatste stukje neemt hij mee naar zijn nest. We moeten nog wel dumpen, de vuilwater tanks moeten echt leeg zijn en dan blijkt dat we de laatste dagen toch iets te veel propaangas gebruikt, de tank is niet meer helemaal vol dus moeten we toch eerst langs een benzinestation voor we de camper kunnen inleveren. Het ritje van gisteren heeft ook nog wat benzine gekost, het metertje staat net over de “F” dus ook nog maar wat benzine erin. Dan kunnen we naar RoadBear, we zijn de eersten die arriveren. We hebben wat schade opgelopen door een onbekende dader op een parkeerplaats daarom zijn we wat vroeger zoals ons is gevraagd. De kilometerstand wordt genoteerd, we hebben 917 miles teveel gereden volgens contract. De generator stand wordt bekeken, we hebben één uur verbruikt, die wordt kwijtgescholden. Nog even de punten van onze testdrive doorlopen en dan kunnen we de camper leegmaken. Alle wasgoed, dekbedden, kussens en stoeltjes eruit en in de daarvoor bestemde manden gooien. De etenswaren die we over hebben en de gekochte spullen die niet mee naar Nederland kunnen zetten we op het “weggeef” rek. Dan is het tijd om de sleutels over te dragen en is de camper niet meer van ons. Inmiddels zijn er nog twee campers binnengekomen en nadat we de financiën hebben geregeld worden we naar het vliegveld gebracht. Niet in een shuttlebusje zoals we verwachten maar in een luxe grote camper zodat we gezellig aan tafel en op de bank achterin zitten.
Gedurende de rit wisselen we ervaringen uit met de andere vier passagiers, zodat het uurtje rijden naar het vliegveld omvliegt. We worden afgezet bij de vertrekhal maar daar mogen taxi’s geen passagiers oppikken. Even zoeken naar de aankomsthal en dan hebben we ook de taxistandplaats gevonden. Het blijkt maar een klein ritje maar de minimum prijs voor de taxi vanaf het vliegveld is 20 USD, ons hotel heeft echter geen shuttle-service dus we hebben geen keus. Gelukkig worden we verwacht en is onze kamer zelfs al klaar als we om 12:30 uur aankomen. We bestellen gelijk een taxi voor vannacht want we moeten al om 5:00 op het vliegveld zijn.  Daarmee missen we het ontbijt, maar de receptioniste leeft met ons mee en belooft ons wat koffie en muffins op de kamer als ontbijt. We hebben een luxe kamer met een zithoek, eerst maar een kop thee en dan zien we wel weer verder.
We maken het ons gemakkelijk, laden alle apparaten op en zetten de laatste paar dagen van de blog op internet. Om vijf uur gaan we een stukje lopen, het is geen erg aantrekkelijke buurt maar we vinden we wat fastfood ketens. We eten een hapje bij Waba Grill en lopen terug naar het hotel. We hebben nog twee biertjes en een beetje wijn en dan is het bedtijd, vannacht moeten we vroeg weer op.

Vandaag gereden: 9 miles  (14 km)
Hotel: Value Inn Worldwide LAX

1. Ook jullie zijn nu dan toch aan het einde van jullie mooie intensieve reis. bij Roadbear is e.e.a. toch iets anders geregeld.
    Wij mochten bv de generator vrij gebruiken (niet hoeven doen en wat een herrie) en gas bijvullen was niet nodig.
    Je zit vast aan de het ophaal en wegbreng punt maar wij vonden het een leuke actie om zo een gloednieuwe camper weg te brengen.
    Veilige thuisreis

2. Ik hoop dat jullie genoten hebben van jullie reis! Ik kijk uit naar de foto reportage en alle verhalen erbij. Veilige vlucht en tot morgen!