woensdag 6 mei 2015
Half vier staan we op, snel een kopje thee en een paar
uitgedroogde broodjes, even wassen en dan de koffers sluiten. Gisteravond
hebben we de koffers nog eens gecontroleerd op gewicht daarbij bleek dat we
toch een klein beetje overgewicht hadden, dus er zijn nog wat dingen verhuisd
naar de handbagage. Nu ligt alles klaar en kunnen we vertrekken. De beloofde
muffins en koffie zijn niet gelukt en de taxi was ook niet gebeld, de
nachtportier lag te slapen in zijn stoel, maar we zijn ruim op tijd. We hebben
spontaan de boardingpassen toegestuurd gekregen via de app van United Airlines,
zonder dat we zelf hebben ingecheckt. Het is nog stil op het vliegveld, er is
nog weinig personeel. We moeten zelf de koffers droppen en de boardingpassen uitprinten. Nu is het wachten tot we aan boord mogen. Het vliegtuig vertrekt op tijd en 2½
uur later staan we in Houston op het Houston George Bush Airport (IAH) een heel
moderne luchthaven en naast Chicago de tweede thuishaven van onze
luchtvaartmaatschappij United Airlines. Zij hebben een aparte pier tot hun
beschikking vanwaar al hun vliegtuigen vertrekken. Hier moeten we nog 4½ uur
wachten voor we kunnen doorvliegen. We komen een Starbucks tegen en vinden wel
dat we een kop echte koffie (met choco muffin) hebben verdiend. We merken dat
we een behoorlijk goed wifi signaal hebben op het vliegveld en maken van de
gelegenheid gebruik om een uurtje te skypen met Nicole, zo vliegt de tijd wel
om. Dan lopen we richting de gate waar we moeten boarden en komen we zowaar nog
een Starbucks tegen, nog drie uur te gaan, dus tijd genoeg voor nog een kop
koffie. We vermaken ons prima met al die bedrijvigheid buiten, er is veel te
zien. Ons vliegtuig wordt ook nog eens zo volgepropt met een enorme hoeveelheid
vracht, dat we ons echt beginnen af te vragen of hij ooit nog de lucht in kan.
Gelukkig
vertrekt ook de tweede vlucht op tijd en hebben we dit keer goede
filmschermpjes, zo houden we ons bezig met een paar films, een paar Nederlandse
kranten die we op het vliegveld gedownload hebben en zoeken alvast wat foto’s
uit voor de show-map.
Slapen lukt ons niet zodat we de volgende dag enigszins
gaar aankomen op Schiphol, waar we opgewacht worden door de kinderen. Zoals
gebruikelijk drinken we eerst een kop Nederlandse koffie voor we in de auto
stappen naar huis waar ons nog een verrassing wacht.
Het hele huis is versierd
met ballonnen. Welkom Thuis!
Het was een prachtige reis en we hebben weer heel veel
gezien en beleeft maar dat hebben ook onze trouwe volgers gelezen. Bedankt voor
jullie berichtjes en support.
Totaal hebben we 4917 miles (7913 km) gereden.
Beste Mensen,
BeantwoordenVerwijderenGeweldig mooi reisverslag, dat jullie hier plaatsten. Werkelijk.
Ik lees dat graag om niet alleen nieuwe ideeen op te doen, maar het geeft het gevoel, daadwerkelijk mee te reizen :-))
Wij hebben in mei dit jaar vanaf Chicago, een nieuwe Cruise America camper, in 23 dagen naar San Francisco gebracht.
Geweldig mooi, via Route 66 en de parken, Vegas, Death Valley, Reno, Sacramento.
Kon zo weer vertrekken. Leuk te lezen dat jullie met Road Bear reisden, hebben we vorig jaar in juni gedaan, toen, van LA naar LA. Ook heel fijn en leuke reis geweest.
Groetjes en nog vele mooie reizen toegewenst!
Daniël
Bedankt voor het compliment. We schrijven de verhalen in de eerste plaats voor onszelf als herinnering aan de reis, maar we vinden het leuk als anderen er plezier aan beleven om op deze manier met ons mee te reizen.
VerwijderenHoe is de camper van Cruise America jullie bevallen? Hebben jullie ook een reisblog bijgehouden, dan zou ik die graag willen lezen want ik krijg ook altijd het gevoel van meereizen als ik een reisverslag lees.
Groetjes en misschien komen we elkaar nog eens tegen.
Hallo Cathy,
BeantwoordenVerwijderenNiet zo mooi als jullie blog, maar van vorig en dit jaar, staat op:
Http://kiekjesmaker.blogspot.com
De nieuwe camper van Cruise America beviel me beter dan verwacht.
Was net als die we vorig jaar van Road Bear hadden een C25, maar ik vond de indeling van de CA Camper handiger (kijk maar op hun website), de "zitstof" op de banken zelfs verl beter. Welliswaar gedn Tv, maar die hebben we toch niet gebruikt. Navigatie had ik zelf meegebracht, Garmin 1490 met Noord-Amerika kaart. Werkte perfect. Trouwens NIET de GPS in het midden aan de ruit hangen, dat mag niet! Ik had hem helemaal links aan de voorruit en dat werkte goed.
Qua wegligging en vermogen waren ze beiden hetzelfde, en zoals jullie al opmerkten, heel windgevoelig etc. Maar dat is dit Fordchassis. Voor de rest op een lekkende band en kapotte voorruit na, alles prima verlopen.
Gr. Daniël
Oja aanvullend viel ons de duidelijk betere matras in de CA-Camper op. In de RB van vorig jaar lagen we echt op een heel harde plank! Hadden jullie ook las ik. Wat ons ook wel beviel was het feit dat we de nieuwe camper in Chicago zelf bij het verhuurststion van CA konden ophalen en niet ook nogeens naar de fabriek met de bus hoefden, alhoewel dat natuurlijk ook zijn charme heeft. Doordat we 's morgens al redelijk vroeg terecht konden waren we al rond half elf gestart, natuurlijk eerst een Walmart en daarna onze geplande route66, dat scheelde toch weer iets.
BeantwoordenVerwijderenHoe de oudere CA- Campers bevallen kan ik niet beoodelen. Deze fabrieksnieuwe deed in ieder geval niet veel onder tov die van Road Bear.
Gr. Daniël